zaterdag 28 mei 2011

hobbyboer en boerin

De komende twee weken zijn wij hobby boer en boerin. We gaan op de dieren passen van kennissen die op vakantie naar Giekenland gaan. 7 honden, ruim 20 katten, 5 ganzen, 12 eenden, 30 kippen, 3 varkens en 2 geiten verzorgen neemt dagelijks een flink aantal uren in beslag.

Gisteren heb ik mijn 2e les in de kunst van het geitmelken gehad en het ging me redelijk goed af vond ikzelf, al gaven de blikken die de geit me toewierp wel reden om aan mijn kwaliteiten te twijfelen. De komende 2 weken kunnen we redelijk zeker zijn van zo'n anderhalve liter melk per dag. Nu houden we niet zo erg van geitenmelk en weggooien is zonde, dus ga ik proberen zelf kaas te maken, want geitenkaas vinden we wel lekker. Ik heb op internet al diverse eenvoudige recepten gevonden die ik zeker ga uitproberen. Roomkaas met sinaasappel of abrikozen en met verse kruiden zoals rozemarijn en bieslook.

Naast de beestenboel hebben de kennissen ook 40 abrikozenbomen, en de abrikozen zijn bijna rijp, dus dat betekent weer genoeg jam voor het komende jaar en natuurlijk abrikozenchutney. En dat is net op tijd want we hebben gisteren de laatste pot van vorig jaar open gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten